Geslaagde en inspirerende wetenschapsavond

Onze druk bezochte wetenschapsavond op 4 april was een groot succes. Een gevarieerd aanbod van onderzoeken van diverse vakgroepen werd gepresenteerd aan ruim 100 bezoekers.

Dennis van der Lee, semi-arts van Chirurgie kwam met zijn presentatie over het effect van kauwgom bij colorectale chirurgie, als winnaar uit de bus. De prijs voor de beste poster ging naar Suzanne Zwaveling en Linda Vonken (semi-artsen IC), met het onderwerp “dosering van heparine bij IC-patiënten. Onze winnaars gaan opnieuw de pitch aan namens het Catharina Ziekenhuis op de Santeon Wetenschapsdag op 4 oktober a.s.

De inspirerende avond gaf een mooi beeld van het actuele onderzoek dat momenteel in ons ziekenhuis plaatsvindt. Professionals gingen samen in gesprek en wisselden zowel kritische als opbouwende meningen uit over wetenschappelijk onderzoek. Inspirerende presentaties werden verzorgd door onze chirurg-oncoloog prof. dr. Harm Rutten en gastspreker prof. dr. Job van de Palen, welke een betoog gaf over het meten van kwaliteit van leven.

Tot slot werd ook het eerste exemplaar van het wetenschappelijk jaaroverzicht uitgereikt aan Paul Boomkamp.