dr. J.M.J. (Jurgen)  Piek

Aangesteld
BIG registratienr.
79049469101

Geneeskunde studeerde ik aan de Universiteit van Amsterdam (Academisch Medisch Centrum). In 2004 promoveerde ik aan de Vrije Universiteit op het ontstaan van eierstokkanker. Tot 2009 volgde ik de opleiding tot gynaecoloog aan het Vrije Universiteit Medisch Centrum en het Sint Lucas Andreas ziekenhuis te Amsterdam, waarna ik geregistreerd werd. Het fellowship gynaecologische oncologie volgde ik aan het Antoni van Leeuwenhoek Ziekenhuis, het AMC te Amsterdam en het Charité ziekenhuis te Berlijn, alwaar ik mij met name op de minimaal invasieve gynaecologische oncologie heb toegelegd. In 2012 werd ik erkend als gynaecologisch oncoloog. Ik ben mede-oprichter van de ‘European Network Young Gynaecological Oncologists’, een netwerk met als doel Europese harmonisatie van de opleiding tot gynaecologisch oncoloog. Mijn wetenschappelijke interesse ligt in het voorkómen en het genezen van eierstokkanker.

Aandachtsgebieden

• Oncologische gynaecologie

Opleidingen & ervaringen

• Opleiding tot gynaecoloog, Vrije Universiteit Medisch Centrum en Sint Lucas Andreas Ziekenhuis, Amsterdam